دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران به عضویت هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمین انتخاب شد

دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران به عضویت هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمین انتخاب شد

اجلاس مجمع عمومی اتحادیه جهانی علمای مسلمان، روزهای نهم و دهم تیرماه جاری در استانبول ترکیه برگزار شد.
به گزارش سایت "الاسلام الیوم"(http://islamtoday.net/albasheer/artshow-12-135597.htm)، در این اجلاس انتخابات هیأت امنای اتحادیه برای چهار سال آینده برگزار شد و از بین کاندیداهای عضویت، سی نفر با رأی اعضای حاضر انتخاب شدند.
گفتنی است در این اجلاس، حدود 600نفر از علما و متفکران و خطیبان دنیای اسلام حضور داشتند.
در این انتخابات، دکتر علی قره داغی با 287رأی، استاد راشد غنوشی با 271رأی و شیخ سلمان العوده با 263رأی به ترتیب آرای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.همچنین استاد عبدالرحمن پیرانی، دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران با کسب 161رأی در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفت و برای مدت چهار سال به عضویت هیأت امنای اتحادیه برگزیده شد.
همچنین به گزارش تقریب نیوز، علامه دکتر یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه، ضمن تأکید بر تعلق این اتحادیه به همه عالمان امت، اظهار داشت، اتحادیه علما به نژاد، اقلیم، مذهب، و یا گروه و دسته خاصی تعلق ندارد؛ بلکه متعلق به امت است و همه ما بر اساس قاعده طلایی:"بر اساس اشتراکات همکاری می کنیم و در موارد اختلاف عذر همدیگر را می پذیریم و همچنین در موارد اختلاف با همدیگر گفتگو می کنیم"، با همدیگر تشریک مساعی خواهیم کرد.
دکتر قرضاوی افزود: جهانیان را به تعامل با مسلمانان و علمای آنان بر اساس روح برادری انسانی و در چارچوب یک منهج متمدن روادار فرا می خوانیم. این حق هر گروه و فرقه ای است که از خیراتی که خداوند در جهان برای بشریت قرار داده است بهره مند شوند و بر همه واجب است در توسعه این خیرات و سرمایه ها بکوشند. این البته قبل از هر چیز نیازمند پرهیز از افراطی گری در تعامل با دیگران است؛ چیزی که امروزه متأسفانه در غالب قضایایی که مسلمین در آن طرف هستند به چشم می خورد.

بدون امتیاز

سایت در قبال نظرات پاسخگو نمی باشد.

1
بدون‌نام
1389/04/13

باسلام انتخاب شایسته استاد بزرگوارمان را صمیمانه به ایشان وجامعه اهل سنت کشوربویژه برادرانمان در جماعت دعوت واصلاح تبریک عرض نموده وحضور دوشخصیت کرد رادربزرگترین شورای علمای اسلام بویژه احراز رأی اول توسط استاد قره داغی رامایه افتخارومباهات می دانیم وازاین بابت خداوندمنان را شاکریم به امیدآنکه ملت محروم ما بتواند جایگاه واقعی خودرا درمؤسسات بین المللی به دست آورده وصدای عدالت خواهی خویش را به گوش جهانیان برساند انشاءالله هاشم - پاوه

2
بدون‌نام
1389/04/12

سلام الله علیک .انتخاب استاد بزرگوارمان را بعنوان هیئت امنای اتحادیه علمائ تبریک گفته وباشدکه ماموستا تریبون ومنبری باشد برای ا هل سنت وقوم کرد .

3
بدون‌نام
1389/04/12

انتخاب به جا و شایسته دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران به عضویت هیأت امناء اتحادیه جهانی علمای مسلمین را تبریک و تهنیت عرض می کنم .امیدوارم برای امت اسلامی مایه خیر و برکت باشد.

4
بدون‌نام
1389/04/11

السلام علیکم و رحمة الله‌ وبرکاته‌
بی‌گمان استاد عزیز و گرانقدرمان از زمره‌ی رهبران برجسته‌ی جنبش اسلامی در سطح جهان اسلام است. انتخاب شایسته‌ و به‌جای ایشان به‌ عنوان هیأی امنای اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان مایه‌ی افتخار جامعه‌ی اهل سنت ایران، شورای مرکزی جماعت دعوت و اصلاح ایران و همه‌ی اعضا و هوداران جماعت در سطح ایران است. من به‌ سهم خود این افتخار و انتخاب به‌جا را به‌ ایشان و جامعه‌ی اهل سنت ایران و خانواده‌ی بزرگ جماعت دعوت و اصلاح تبریک عرض می‌نمایم.
بارام

5
بدون‌نام
1389/04/11

گرچه‌ اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان یک مؤسسه‌ی نوبنیاد محافظه‌کار سنتی است که‌ به‌ محوریت یوسف القرضاوی تأسیس شده‌ است و عملا در راستای انفتاح فکری و مواجهه‌ی صحیح با مشکلات دنیای اسلام در جهان مدرن نتوانسته‌ کاری از پیش ببرد، اما حضور استاد پیرانی و کسب رأی نسبتا خوب حضار مایه‌ی دلگرمی ما را فراهم نمود. این انتخاب را به‌ استاد پیرانی و همه‌ دوستان و ... تهنیت گفته‌ از خداوندخواهانیم توفیقات روزافزون را شامل حال استاد روشنفکر و با تدبیر نماید.

7
بدون‌نام
1389/04/12

هیوادارم گه له هه ژاره که ی له بیر نه چی و چراییَک بوَ مالَ رِه وایه بوَ مزه فت حه رامه، ئه و هه مگه ئه نفاله ی که له لایان کاربه ده ستانی ئیَران و تورکه کانی رِه گه ز په ره سته وه ،ده بینری به گویَچکه ی دنیا ی ئیسلام بگات.به لَکوو بوَجاریَکی دی له کاتی تیاچوونی گوَرِبه گوَرِی و ه کوو سه ددام حوسیَن به عزیَ مه لوو ل نه بن.
له میَژوودا ده نوسریَ و ده شبینریَ!

8
بدون‌نام
1389/04/12

به نام خداوند بزرگ و مهربان
ضمن عرض سلام خدمت دبیر کلّ جماعت دعوت و اصلاح ایران جناب استاد عبدالرّحمن پیرانی، انتخاب شایسته‌ی شما به عضویت هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمین را از صمیم قلب تبریک عرض نموده و از خداوند (قادر ذو الجلال) خواستارم که در انجام امور محوّله و خدمت به اسلام و مسلمین پیروز و فیروز باشید.
حسین علیراده از شهر قدس

9
بدون‌نام
1389/04/12

انتخاب استاد پیرانی نشان دهنده جهانی بودن و وابسته نبودن اتحادیه جهانی علمای مسلمین به هیچ نژاد وگروهی می باشد . این انتخاب را به استاد گرامی ،اعضای جماعت و اهل سنت ایران تبریک می گویم. کرمانشاه

10
بدون‌نام
1389/04/12

به نام خداوند بخشنده و مهربان
ضمن عرض سلام خدمت دبیر کلّ جماعت دعوت و اصلاح ایران جناب استاد عبدالرّحمن پیرانی، انتخاب شایسته‌ی شما به عضویت هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمین را از صمیم قلب تبریک عرض نموده و از خداوند (تبارک و تعالی) خواستاریم که در انجام امور محوّله و خدمت به اسلام و مسلمین پیروز وموفق و موید باشید.

پایگاه اطلاع رسانی مسجد حاج صفری شهرستان سقز
12/4/1389
www.mosqe141.blogfa.com

11
بدون‌نام
1389/04/12

{ سلام من الرحمن نحو جنابکم فان سلامی لا یلیق ببابکم} سرور گرامی جناب استاد پیرانی انتخاب شایسته حضرتعالی به عضویت هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمین رابه جنابعالی وجامعه اهل سنت و ملت کرد تبریک عرض می کنم وتوفیقات روز افزون را برای جنابعالی وهمکارانتان ازخداوند می خواهم. {محمدخیالی ازسقز}

12
بدون‌نام
1389/04/12

با سلام و عرض تبریک
ضمنا اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این جلسه به پیشنهاد "یکگرتوی ئیسلامی کوردستان" حمله نظامی کشورهای ایران و ترکیه را به حریم مرزی کوردستان محکوم کرد.

13
بدون‌نام
1389/04/13

بیرانی لـ «الشرق الأوسط» : لسنا جزءا من «الإخوان».. ولا نتلقى مساعدات عربیة أو إسلامیة
القاهرة: خالد محمود
قال عبد الرحمن محمد بیرانی، الأمین العام لجماعة الدعوة والإصلاح بإیران، إن جماعته لیست جزءا من التنظیم الدولی لجماعة الإخوان المسلمین التی تتخذ من العاصمة المصریة مقرا لها.

وأکد بیرانی لـ«الشرق الأوسط» فی مقابلة خاصة من العاصمة الإیرانیة طهران، هی الأولى له هذا العام لأی وسیلة إعلام عربیة أو أجنبیة خارج إیران، أنه لا توجد أی علاقة تنظیمیة لجماعته بأی جهة خارج إیران بما فی ذلک جماعة الإخوان المسلمین.

واعتبر أن جماعة الدعوة والإصلاح هی التنظیم الوحید الذی له نشاط فی کل أوساط المجتمع السنی فی إیران بمختلف أطرافها وقومیاتها، نافیا تلقی الجماعة أی دعم من أی جهات عربیة أو إسلامیة. وفی ما یخص الجدل بین الإصلاحیین والمحافظین فی إیران، قال بیرانی، نری وجوها من الاشتراک مع کلا الطرفین، لکن الإصلاحیین أقرب إلینا بسبب انفتاحهم الفکری ودفاعهم عن التعددیة بحیث سمحوا بدخول بعض النخب من أهل السنة فی أحزابهم الإصلاحیة وعلی مستوی مراکز صنع القرار.

لکنه أشار فی المقابل إلى أنه بعد إعلان نتائج الانتخابات الرئاسیة الأخیرة فضلت الجماعة عدم الدخول فی الاحتجاجات سعیا للاحتفاظ بمصالح أهل السنة، على حد قوله.

یشار إلى أن بیرانی، المولود بمحافظة کرمنشاه الإیرانیة عام 1954، وحاصل على بکالوریوس العلوم الشرعیة من جامعة طهران، علی وشک مناقشة رسالته لنیل الدکتوراه فی القانون الدولی من جامعة النیلین، علما أنه یتولى منصبه کأمین عام لجماعة الدعوة والإصلاح منذ عام 1991.

وفی ما یلی نص إجابات بیرانی على الأسئلة التی وجهتها إلیه «الشرق الأوسط» عبر البرید الإلکترونی، بترتیب مشکور من الدکتور لقمان ستوده مسؤول العلاقات العامة فی جماعة الدعوة والإصلاح:

* البعض ینظر إلیکم على أنکم جزء من جماعة الإخوان المسلمین، لکنکم فی المقابل تنفون، ما هی إذن حدود العلاقة هذه؟

- إن جماعة الدعوة والإصلاح، جماعة إسلامیة إیرانیة، تم تأسیسها قبیل الثورة الإسلامیة عام 1979. علی أیدی علماء ودعاة متأثرین بالمبادئ الفکریة لجماعة الإخوان المسلمین، مع کونها مستقلة فی اتخاذ قراراتها ومواقفها وتبقی علاقتنا مع «الإخوان» فی دائرة الفکر والاستفادة من خبراتهم وتجاربهم.

* هل أنتم جزء من تنظیم الإخوان الدولی؟

- لسنا جزءا من تنظیم الإخوان الدولی.

* وما علاقتکم بمرکز الجماعة فی القاهرة؟

- بطبیعة الحال، نحن کجماعة إسلامیة نشطة لنا علاقات طیبة مع الحرکات الإسلامیة ورموزها، خاصة القیادات الإخوانیة، ولکن لا توجد علاقة تنظیمیة بأی جهة خارج البلد.

* کیف تتعامل معکم الحکومة الإیرانیة بما أنکم لستم حزبا رسمیا؟

- إن الجماعة منذ بدایة تأسیسها أخذت بعین الاعتبار التنوع القومی والفوارق المذهبیة والخلافات التاریخیة، وتعاملت معه بواقعیة وحکمة، وانتهجت منهجا وسطیا فی الفکر والسلوک بعیدا عن التطرف وإثارة الخلافات. فتوسعت دائرة نشاطات الجماعة ووصلت إلی جمیع المحافظات التی یقطنها أهل السنة علی مستوی العلماء والمدارس الشرعیة الأهلیة وکذلک فی الوسط الطلابی والقطاع النسائی ومؤسسات المجتمع المدنی، واحتفظت الجماعة بعلاقتها مع التیارات الأخرى فی الداخل، وعلی صعید العالم الإسلامی لنا علاقات مع القیادات الفکریة والعلماء والرموز وصرنا عضوا مؤسسا فی اتحاد المنظمات الأهلیة فی العالم الإسلامی وکذلک فی الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین. نحن من جانبنا قررنا الالتزام بقاعدة الحوار وحل المشکلات بطرقها القانونیة بعیدا عن الصخب الإعلامی، وفی المقابل تتعامل الحکومة معنا بشکل شبه رسمی، ونحن نری أن هذا الأسلوب هو الأفضل لحل المشکلات، وبالأخیر نحن مع الحریة للجمیع والانفتاح السیاسی والثقة المتبادلة بین الشعب والحکومة.

* هل هناک اتصالات أو حوارات بینکم وبین السلطات فی طهران؟

- نعم. هناک حوارات ولقاءات مع بعض الجهات المعنیة بها.

* کم عدد أفراد تنظیمکم داخل إیران؟ وما مصادر تمویل الجماعة؟

- نحن التنظیم الوحید الذی له نشاط فی کل أوساط المجتمع السنی بإیران بمختلف أطرافها وقومیاتها الفارسیة والکردیة والبلوشیة والترکمانیة والعربیة والطالشیة والأذریة و... وبالتالی، لنا مئات من الرموز وآلاف من الأعضاء وجماهیر غفیرة من الأنصار والمؤیدین، ویتم تمویل الجماعة عبر مساعدات الأعضاء وأهل الخیر من المحبین والمؤیدین لها.

*هل تتلقون دعما من أی جهة عربیة أو إسلامیة؟

- لا، نحن جماعة مستقلة فی کل الجوانب، ومنها الجانب الاقتصادی، فلا نتلقى أی دعم خارجی. لکن، قد یتعاون القسم الخیری من الجماعة مع بعض الجهات الخیریة لبناء المساجد والمدارس الشرعیة وکفالة الأیتام ومساعدة الفقراء فی بعض الأحیان.

* کیف ترون الموقف العربی والإسلامی من قضایا السنة ومطالبهم فی إیران؟

- فی حین أننا نرفض أی تدخل من قبل الدول فی شؤون الآخرین، لکن نظرا لوجود الأقلیات المذهبیة فی بعض المجتمعات الإسلامیة ووجود الخلافات الفکریة والتاریخیة التی لیست ولیدة الحاضر وبعضها یرجع إلی ألف عام ولا یمکن وضع حلول سریعة أو عابرة لها، وکذلک وجود أرضیة لإثارة هذه الخلافات وتحویلها إلی نزاعات وعداوات والاعتداء علی الحقوق وتهدر بعض طاقات الأمة کما رأینا فی دول الجوار لنا، لأن التفرق والاختلاف قد یتطوران إلى تناحر واحتراب، وهذا من الخطورة بمکان. بناء علی هذا، کان من الأجدر أن تعتنی الحکومات والنخب الفکریة والعلماء بهذه القضایا وتتعاون فی ما بینها لحل المشکلات بشکل سلمی حضاری، ولا شک أن الخلافات المذهبیة جزء مهم من الواقع لا یمکن إهمالها ولیس من الصحیح إثارتها، ونعتقد أن رد الفعل المتعصب تجاه التعصب المذهبی وإثارة الخلافات لن تخدم حل المشکلة، وسبق أن کان لنا اقتراح بهذا الشأن تم تقدیمه إلی العلامة الشیخ الدکتور یوسف القرضاوی حفظه ‌الله رئیس الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین، کمشروع یدعو إلی إعداد وثیقة تنطوی علی الحقوق والواجبات للأقلیات المسلمة السنیة والشیعیة فی البلدان الإسلامیة. علی غرار ما شاهدناه من جهود مبارکة بالنسبة إلى حقوق الأقلیات المسلمة الموجودة فی المجتمعات الغربیة.

* هل تؤیدون جماعة جند الله؟ وما موقفکم منها؟

- الاجتناب من العنف هو إحدى الرکائز الفکریة والسلوکیة للجماعة کما ورد فی وثائقنا. فإننا قد اخترنا لأنفسنا الاجتناب عن العنف فی أی ظروف کأصل ثابت وغیر قابل للتغریر وطریقة عمل للتفاعل مع الآخرین وکذلک لأجل خلق التطور السیاسی والاجتماعی فی المجتمع وفق فهمنا للقرآن والسنة النبویة. بناء علی ذلک، نحن نرفض العنف بأی شکل ومن أی جهة، ولا نؤمن بکون العنف وسیلة لإحقاق الحق.

* کیف هی رؤیتکم بالنسبة إلى الشیخ إسماعیل الزهی الذی یقدم نفسه کمرجع دینی أعلى لأهل السنة فی إیران؟

- فی الحقیقة، إننا لم نسمع من فضیلة الأستاذ الشیخ عبد الحمید - حفظه‌ الله - أن یعرف نفسه هکذا، ولکنه فی الوقت نفسه أحد قیادات أهل السنة، وله مساعٍ طیبة وجهود مشکورة خاصة فی بلوشستان، وهناک جماعات وتیارات ورموز وقیادات أخرى لأهل السنة.

* من وجهة نظرکم، کیف هی أوضاع السنة حالیا فی إیران؟ هل ترون أن السنة یتعرضون للتمیز أو الاضطهاد؟

- کان أمل قیادات السنة بالثورة الإسلامیة فی إیران کبیرا، فی القضاء علی الخلافات والأحقاد التاریخیة وبتوفیر المساواة بین المواطنین، ونجحت قیادات الثورة فی کتابة دستور یلبی معظم مطالب المجتمع عموما ویصرح بالحقوق الأساسیة والحریات العامة للمواطنین جمیعا، إلا فی بعض أصوله التی تنص علی المذهب الرسمی الجعفری ومنع السنة من الترشح لرئاسة الجمهوریة، والتی قد اعترض علیها بعض قیادات السنة آنذاک. لکن نسبة النجاح فی تطبیق الدستور کانت أقل من المتوقع لأسباب لسنا بصدد الخوض فیها. فبالتالی، هناک مشکلات وبطبیعة الحال لا ننفی وجودها، وفی المقابل لیس کل الأبواب مغلقة. علی سبیل المثال کما اشتهر موضوع عدم السماح ببناء المساجد لأهل السنة فی العاصمة طهران، قد احتویناها بحل متوسط من خلال فتح عدة مصلیات لإقامة صلاة الجمعة والعیدین والتراویح فی العاصمة، وتتعامل الحکومة معها بالتسامح، وأحیانا تتعاون لحل بعض المشکلات الطارئة أمام هذه المصلیات.

* هل لدیکم موقف من الجدل الدائر فی إیران بین التیار الإصلاحی والمحافظین؟

- بناء علی الأسس الفکریة للجماعة، نری وجوها من الاشتراک مع کلا الطرفین، ولو أننا وجدنا الإصلاحیین أقرب إلینا بسبب انفتاحهم الفکری ودفاعهم عن التعددیة بحیث سمحوا بدخول بعض النخب من أهل السنة فی أحزابهم الإصلاحیة وعلی مستوی مراکز صنع القرار. لأجل ذالک، کنا ندعم الإصلاحیین فی الانتخابات الرئاسیة والبرلمانیة، وخضنا فی الانتخابات الأخیرة لصالح المرشح الإصلاحی میر حسین موسوی بشکل واسع، وأصدرنا بیانا أشرنا من خلاله إلی أهم حقوق أهل السنة ومطالبها. لکن بعد إعلان نتائج الانتخابات فضلنا عدم الدخول فی الاحتجاجات، سعیا منا للاحتفاظ بمصالح أهل السنة.

* کیف تنظر إلى الصخب المحیط ببرنامج إیران النووی؟

- نحن نری أن امتلاک الطاقة النوویة للأغراض السلمیة حق لجمیع الشعوب وحاجة العصر، ومنعها من هذا الحق أمر مرفوض، وجمهوریة إیران الإسلامیة تؤکد دائما أن نشاطاتها النوویة سلمیة وأنها لا ترید التسلح النووی، فیحق لها امتلاک هذه الطاقة للأغراض السلمیة وحرمانها منها ظلم، ونحن مع عالم خالٍ من الأسلحة النوویة ونتمنى ذلک.

* هل تؤیدون استمرار احتلال إیران لجزر الإمارات؟

- أولا، لا نوافق علی استخدام کلمة الاحتلال، ثانیا کلنا نعلم أن هناک خلافات حدودیة بین معظم الدول فی المنطقة یجدر حلها من خلال الحوار. کذلک بالنسبة إلى الجزر ینبغی الجلوس علی طاولة الحوار وإزالة سوء التفاهم، ولا شک فی أن إیران والإمارات الشقیقة تجمعهما الاشتراکات الدینیة والثقافیة، إلی جانب مستویات من العلاقات العائلیة بین الشعبین و... فینبغی حل هذا الخلاف بطریق سلمی وحضاری ونتمنى ذلک.

* کیف ترون محاولات التقریب بین السنة والشیعة؟

- لا شک فی أن فکرة التقارب والحوار بین أتباع المذاهب کانت ثمرة مبارکة لجهود طیبة قامت بها قیادات بارزة للصحوة الإسلامیة المعاصرة کأمثال سید جمال‌الدین ومحمد عبده ورشید رضا والإمام البنا وعلماء الأزهر الشریف والشیخ محمد تقی القمی، فبادروا بإطلاق مشروع حکیم یرنو إلی الوحدة الإسلامیة والتقارب بین أتباع المذاهب، حیث تم إنشاء أول دار للتقریب فی القاهرة، وکان هذا المشروع إحدى ثمار المدرسة الفکریة الإصلاحیة التی مهدت الطریق أمام قبول الآخر والتعامل مع الآراء المخالفة من منطلق مبدأ تعدد الآراء والاجتهاد المشروع، وتعبّر عن هذا الانفتاح القاعدة الذهبیة «نتعاون فی ما اتفقنا علیه ویعذر بعضنا بعضا فی ما اختلفنا فیه»، وإن جماعة الإخوان تبنت هذه الفکرة، وقد تربی جیل من المفکرین فی مدرسة الإخوان عاشوا فوق الفوارق القومیة واللغویة والمذهبیة وتعاملوا معها تعاملا إسلامیا حضاریا، وبات هذا دیدنة الجماعة وصبغتها.

وبعد الثورة الإسلامیة فی إیران، تم تأسیس المجمع العالمی للتقریب بین المذاهب الإسلامیة، وأقام هذا المجمع مؤتمرات عالمیة بحضور بعض العلماء وقادة الفکر فی الداخل وفی الخارج وبذل جهودا کثیرة وحقق أهدافا. لکن فی ظل الأوضاع الراهنة التی کثرت فیها الخلافات والنزاعات والتحدیات وتقلصت فیها نسبة الثقة المتبادلة بین الفریقین، نحن نری أن تحقیق الهدف المنشود لمشروع الوحدة الإسلامیة یتطلب إرادة قویة صادقة إلی جانب مشارکة الرموز والمرجعیات الفکریة المؤثرة من الفریقین، بالإضافة إلی مسایرة الرأی العام وإقناعه بضرورة التقارب، لأن اتفاق القیادات الفکریة والسیاسیة علی أمر ما سهل، ولکن إقناع الشعب هو الجانب الرئیس فی القضیة.

14
بدون‌نام
1389/04/13

ضمن عرض سلام خدمت دبیر کلّ جماعت دعوت و اصلاح ایران جناب استاد عبدالرّحمن پیرانی، انتخاب شایسته‌ی شما به عضویت هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای مسلمین را از صمیم قلب تبریک عرض نموده و از خداوند (تبارک و تعالی) خواستاریم که در انجام امور محوّله و خدمت به اسلام و مسلمین پیروز وموفق و موید باشید. امیدواریم جنابعالی تریبونی جهت احقاق حقوق اهل سنت ایران و قوم کرد باشید.
روابط عمومی شهرستان سنندج

15
بدون‌نام
1389/04/13

استاد عمر عبدالعزیز به‌ نمایندگى از علماى کردستان

پس از آنکه‌ روز گذشته‌ اتحاد علماى جهان اسلام در شهر استانبول ترکیه‌ شروع به‌ کار کرد. امروز نمایندگان مناطق و کشورهاى جهان سخنرانى کردند.

عمر عبدالعزیز هم که‌ به‌ نمایندگى از علماى اقلیم کردستان در این کنگره‌ شرکت کرده‌ است سخنرانى کرد و در سخنان خود شاره‌ به‌ آن داشت که‌ همه‌ ملل و اقوام مختلف با رنگ و زبان متفاوت امت بزرگ اسلام را تشکیل مى دهند و دین مبین اسلام این اختلاف به‌ نقطه‌ قوت تبدیل کرده‌ است و خصوصیت ملت هاى جهان را حفظ کرده‌ است و به‌ توازن این خصوصیات اهمیت خاصى بخشیده‌ است.

به‌ همین خاطر وى خواستار آن شد که‌ نمایندگان ملت هاى جهان بدانند که‌ ملت کرد با یک مشکل دیرینه‌ و بزرگ مواجه‌ است و مى بایست که‌ آن کشورهایى که‌ قوم کرد در آنها زندگى مى کند به‌ صورت مسالمت آمیز مشکلات خود را با آنان حل کنند.

وى همنین خواست که‌ از کشورهاى همسایه‌ کردستان خواسته‌ شود که‌ هرچه‌ زودتر حمله‌ به‌ مناطق مرزى را پایان دهند زیرا که‌ باعث آواره‌ و بى خان و مان شدن صدها خانواده‌ کردستان شده‌ است.

در پایان سخنان خود عمر عبدالعزیز خاطر نشان کرد که‌ پیام اسلام به‌ کسانى پاک سرشت، حکیم، هشیار، بیدار، امیدوار و پرتلاش نیاز دارد تا بتواند به‌ نحو احسن نقش شایان خود را در حیات معاصر بشر ایفا کند.

لازم به‌ ذکر است که‌ این کنگره‌ تا سه‌ روز ادامه‌ دارد.

16
بدون‌نام
1389/04/13

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز!
اینجانب انتخاب جناب استاد عبدالرحمن پیرانی را بعنوان عضو هیئت امناء اتحادیه جهانی علمای مسلمان تبریک و تهنیت می گویم و برای این استاد بزرگوار آرزوی توفیق و سلامتی دارم.
با تشکر فراوان
کیانوش طاهری-تالش
http://k-taheri.blogfa.com/

17
بدون‌نام
1389/04/13

انتخاب بجا و شایسته جناب استاد را به همه مسلمانان کرد زبان و اعضای جماعت دعوت و اصلاح تبریک و تهنیت می گویم. امیدوارم استاد گرانقدر از این موقعیت به نحو احسن استفاده نموده و مشکلات عدیده اهل سنت و ملت کرد ستمدیده را به گوش دانشمندان مبرز اهل سنت برساند.
یکی از اعضای جماعت از بانه.

18
بدون‌نام
1389/04/13

امروز باید به جماعت دعوت واصلاح دبیر کل جناب استاد پیرانی، شورای مرکزی و تمام اعضاء برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرض نمایم و بگویم که به راه خود معتقد باشید و در جهت علنیت و ابراز وجود گام موثر برداشته و انتخاب استاد پیرانی را به فال نیک و بعنوان برگ برنده برای تمام دوستان و یاوران راه دانست. الله اکبر و لله الحمد

19
بدون‌نام
1389/04/14

بسم الله و الحمد لله
برادر محترم جناب استاد پیرانی سلام علیکم.
انتخاب شما را به عنوان عضو هیئت امنای اتحاد جهانی علمای مسلمین به شما و تمامی دوستان و هم مسیران تبریک می گویم.
مطمئناً حضور عملی شما در این نهاد بین المللی مستلزم :
1-تقویت ارتباط با دیگر گرایش و گروه ها وشخصیت های تأثیر گذار در میان اهل سنت و شیعیان میانه رو
2- حضور پر رنگ در اجتماعات داخل و خارج و رسانه ها.
3- موضعگیری های شجاعانه و موحدانه و حکیمانه.
5- ترجیح مسایل عام امت اسلامی و معتدلین مسلمان بر خواسته های گروهی و شخصی است.
برادرتان: عبدالعزیز سلیمی

20
بدون‌نام
1389/04/14

به نام الله
امیدوارم این انتخاب برای اهل سنت ایران مایه خیر و برکت باشد.و جناب استاد پیرانی بعنوان نماینده بخش وسیعی از اهل سنت ایران حافظ منافع آنان باشند.
هوادار جماعت از سنندج

21
بدون‌نام
1389/04/14

الله اکبر و الحمدلله
من نیز به نوبه خود این انتخاب شایسته و لایق را به استاد بزرگوار آقای پیرانی تبریک می گویم و امیدوارم که همچنان در میدان خدمت و در عرصه دعوت و اصلاح موفق و سربلند باشید.
عضوی از جماعت _ سردشت

22
بدون‌نام
1389/04/14

ماموستا براستی از انتخاب شما به عنوان هیئت امنای جهان اسلام وانتخاب ماموستا محی الدین قره داغی به عنوان رییس علمای جهان اسلام رو تبریک میگویم وارزو میکنم همیشه خداوند به شما و هم فکرانتان توفیق دهد که خدمت گذار دین اسلام باشید و برای ما هم دعا کنید. از دوستان و هم فکران شما در شهرستان زیبای سفز

23
بدون‌نام
1389/04/14

بسم الله والصلاه علی رسول الله موفقیت و انتخاب شایسته دبیرکل جماعت را بعنوان عضو هیئت امنای اتحادیه عالمی مسلمانان تبریک عرض می کنیم برای همه علمای عامل آرزوی موفقیت می نماییم. دبیرخانه استان آذربایجان غربی

24
بدون‌نام
1389/04/14

باعرض سلام وادب خدمت استاد بزرگوارعبدالرحمن پیرانی
این مسولیت سنگینی است از خدا برایتان توفیقات روز افزون خواستاریم شمامتعلق به تمام اهل سنت ایران هستیدنه فقط کردستان
برادرتان ازمشهد

25
بدون‌نام
1389/04/14

انتخاب به جا و شایسته دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح ایران به عضویت هیأت امناء اتحادیه جهانی علمای مسلمین را تبریک و تهنیت عرض می کنم .امیدوارم برای امت اسلامی مایه خیر و برکت باشد.

26
بدون‌نام
1389/04/14

یکی از کاربران گفته اند که اتحادیه جهانی علمای مسلمان در جلسه خود (در استانبول) به پیشنهاد "یکگرتوی ئیسلامی کوردستان" حمله نظامی کشورهای ایران و ترکیه را به حریم مرزی کردستان محکوم کرد.
البته جای بسی خوشوقتی است که علمای امت (ورثه انبیا و افضلتر از انبیای بنی اسرائیل) چنین شجاعت و جسارتی را آن هم در استانبول به خرج داده و حمله نظامی کشورهای ایران و ترکیه را به کردستان محکوم نمایند.
ولی خواهش میکنم متن رسمی آن محکومیت را منتشر نمایید.
راستش را بخواهید از آن نگرانم که ایشان نیز به جای محکومیت فقط ابراز نگرانی کرده باشند.
آن هم ابراز نگرانی نه بابت حقوق سیاسی و ملی ملت کرد؛ بلکه نگرانی از کشته شدن دام و احشام و احیانا خود روستاییان بیگناه و تخریب مزارع آنان که ملک همه مسلمانان است.
البته در صورت صحت این امر؛ در این میان دو نکته را نباید فراموش کرد:
نخست- اهمیت حمله دو کشور عجم به خاک وطن عربی( العیاذ بالله! چون کردستان هیچ دخلی به اعراب ندارد؛ بلکه جهت یادآوری اصطلاحات مورد علاقه و کاربرد علمای امت در مورد کردستان عراق و سوریه به کار رفته است)
و دوم- صد البته سوختن برادر اردوغان به آتش ایرانیان مجوس.( چون گرچه ظاهر اعمال یکیست؛ ولی نیات برادران ترک انشاالله خالصانه بوده و خدا نیز انساها را نه بر اساس ظاهر اعمال که بر اساس نیات مورد ارزیابی قرار میدهد.انما الاعمال بالنیات)
بدبینیم را ببخشید. ولی دوست دارم متن رسمی محکومیت را بخوانم.

27
بدون‌نام
1389/04/15

با عرض سلام و ادب
انتخاب به جا و شایسته‌ی استاد بزرگوار به عنوان هیأت امنای اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان را به ایشان و اهل سنت ایران و تمام اعضا, هواداران و دوستاران جماعت دعوت و اصلاح تبریک عرض می‌نماییم. قطعا دبیر کل جماعت چنان که ذکر گردیده یکی از رهبران برجسته‌ی جنبش اسلامی در سطح جهان اسلام هستند و این مایه‌ی مباهات و افتخار تمامی مسلمانان و دعوتگران واقعی دین خدا می‌باشد امیدواریم روز به روز شاهد رشد و ترقی این جمع و تمامی دعوتگران خستگی ناپذیر این دین واقعی باشیم.
روابط عمومی شهرستان سردشت

28
بدون‌نام
1389/04/15

باعرض سلام وتبریک وتهنیت به مناسبت این موفقیت بزرگ وشرکت دراین امرخیر .ازدست اندرکاران جماعت خواهش داریم در راستای معرفی کردن هرچه بهتر وبیشتر این جماعت به جامعه ی اهل سنت ایران تدابیر جدی وعملی بیندیشند زیرا به نظر بیشتر اعضا وهواداران دراین مورد بین داخل وخارج توازن به هم خورده است.

29
بدون‌نام
1389/04/16

یکی از کاربران گفته اند که اتحادیه جهانی علمای مسلمان در جلسه خود (در استانبول) به پیشنهاد "یکگرتوی ئیسلامی کوردستان" حمله نظامی کشورهای ایران و ترکیه را به حریم مرزی کردستان محکوم کرد.
البته جای بسی خوشوقتی است که علمای امت (ورثه انبیا و افضلتر از انبیای بنی اسرائیل) چنین شجاعت و جسارتی را آن هم در استانبول به خرج داده و حمله نظامی کشورهای ایران و ترکیه را به کردستان محکوم نمایند.
ولی خواهش میکنم متن رسمی آن محکومیت را منتشر نمایید.
راستش را بخواهید از آن نگرانم که ایشان نیز به جای محکومیت فقط ابراز نگرانی کرده باشند.
آن هم ابراز نگرانی نه بابت حقوق سیاسی و ملی ملت کرد؛ بلکه نگرانی از کشته شدن دام و احشام و احیانا خود روستاییان بیگناه و تخریب مزارع آنان که ملک همه مسلمانان است.
البته در صورت صحت این امر؛ در این میان دو نکته را نباید فراموش کرد:
نخست- اهمیت حمله دو کشور عجم به خاک وطن عربی( العیاذ بالله! چون کردستان هیچ دخلی به اعراب ندارد؛ بلکه جهت یادآوری اصطلاحات مورد علاقه و کاربرد علمای امت در مورد کردستان عراق و سوریه به کار رفته است)
و دوم- صد البته سوختن برادر اردوغان به آتش ایرانیان مجوس.( چون گرچه ظاهر اعمال یکیست؛ ولی نیات برادران ترک انشاالله خالصانه بوده و خدا نیز انساها را نه بر اساس ظاهر اعمال که بر اساس نیات مورد ارزیابی قرار میدهد.انما الاعمال بالنیات)
بدبینیم را ببخشید. ولی دوست دارم متن رسمی محکومیت را بخوانم.

30
بدون‌نام
1389/04/16

این انتخاب شایسته را تبریک گفته و برای ایشان وکلیه مجاهدان ارزوی توفیق میکنیم

31
بدون‌نام
1389/04/16

نورچشمم همه ی ما از حریم شکستن چه مرز کشور باشد یا قوم ویا خانواده وحتی یک نفر ناراحتیم ولی این نباید سبب جسارت و بی حرمتی به دیگران وخصوصا افراد دلسوزی مانند این عزیزان شود امیدوارم در اظهار نظراتمان در عین صراحت ادب را نیز مراعات کنیم

32
بدون‌نام
1389/04/16

من نیز به نوبه خود این انتخاب شایسته را تبریک عرض میکنم

33
بدون‌نام
1389/04/17

بسم الله الرحمن الرحیم
استاد بزرگوار جناب آقای پیرانی
انتخاب بجای شما به عنوان عضو هیات امنای اتحادیه جهانی علماء موجب سرور و خرسندی ما گردید. امید است که با یاری خداوند و تلاشهای شما در کنار سایر علمای بزرگ اسلام شاهد موفقیتهای بیشتری برای این اتحادیه عظیم باشیم.
لذا ما نیز به نوبه خود این انتخاب را به شما و تمامی اعضای جماعت دعوت و اصلاح و همه اهل سنت تبریک عرض می نماییم.
دبیر خانه جماعت دعوت و اصلاح استان بوشهر

34
بدون‌نام
1389/04/16

به نام الله
عضویت استادپیرانی را عضویت هیئت امناء با 161 رای نشان از نشاط وفعالیت ایشان می باشد به جماعت واهل سنت ومسلمانان کرد زبان تبریک عرض می نمایم
روابط عمومی شهرستان اشنویه

35
بدون‌نام
1389/04/18

در پاسخ به ابراز تردید اینجانب نسبت به اظهار نظر یکی از کاربران و ادعای محکومیت حملات ایران و ترکیه به کردستان عراق توسط اتحادیه جهانی علمای مسلمین، سرور عزیزی نظری بدین شرح نوشته اند:
"نورچشمم همه ی ما از حریم شکستن چه مرز کشور باشد یا قوم ویا خانواده وحتی یک نفر ناراحتیم ولی این نباید سبب جسارت و بی حرمتی به دیگران وخصوصا افراد دلسوزی مانند این عزیزان شود امیدوارم در اظهار نظراتمان در عین صراحت ادب را نیز مراعات کنیم"
در پاسخ به نگرانی ایشان نسبت به آنچه عدم رعایت ادب و بی حرمتی خوانده اند؛ ذکر این موارد را لازم میدانم:
1-بعید میدانم در جلسه این اتحادیه با حضور نائب رئیس پیشین اتحادیه(آیت الله تسخیری) و معاون شیخ یوسف قرضاوی و نائب رئیس فعلی آن( آیت الله واعظ زاده خراسانی) حملات ایران به کردستان عراق محکوم شود.
2-بعید میدانم در جلسه ای که در استانبول تشکیل شده است؛ کسی جرات محکومیت رسمی حملات ترکیه به کردستان عراق را داشته باشد.
3-بعید میدانم در جلسه ای که در آن شیخ حارث ضاری رئیس هیئت علمای مسلمین عراق و تئوریسین اصلی مذهبی جنایات بازماندگان بعث و القاعده در این کشور و دشمن شماره یک حقوق ملی کردها از منظر دینی در این کشور حضور داشته و با رای بالاتر از استاد پیرانی به عنوان عضو هیئت امنا انتخاب شده است، بجز با لحاظ آن دو قیدی که در کامنت اول گفته ام؛ حملات ایران و ترکیه محکوم شود.
جالب است بدانید شیخ ضاری که ازسوی گروههای اصلی مسلح مقاومت عراق به عنوان مسئول پروژه سیاسی مقاومت در مرحله مقاومت و پس از آزاد سازی عراق انتخاب و معرفی شده است، در جریان محاکمه علی حسن مجید (علی شیمیایی)؛ به نزد رغد (دختر صدام، که با توجه به قتل شوهرش توسط علی شیمیایی از او دل خوشی نداشت) رفت و در نتیجه تلاشها و میانجیگری او بود که رغد حاضر شد رضایت دهد که علی شیمیایی را پس از اعدام در جوار مزار صدام دفن نمایند. تا کلکسیون قهرمانان شهید در کنار هم تکمیل شود و مقبره خانوادگیشان میعادگاه عاشقان مقاومت اسلامی و میهنی عراق گردد!
4-هیچ وقت فراموش نمیکنم که شیخ قرضاوی در اولین خطبه جمعه پس از اعدام صدام چگونه اورا تا حد یک شهید قهرمان اسلامی ستود و از اعمال خیر و نیات خالصانه او گفت و بر جای خدا نشست و فتوا داد که صدام اکنون در بهشت است و اگر حقی هم از کسی ضایع کرده باشد؛ خداوند آن قربانیان احتمالی را راضی میکند که در قیامت از حق خود بگذرند!( از دوستانی که تقریبا تمام نوشته ها و خطبه های قرضاوی بجز این خطبه او را ترجمه و منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده اند، خواهش میکنم با ترجمه و انتشار متن کامل آن خطبه؛ به شفاف سازی فضا کمک کرده و اعلام موضع های پس از آن را برانگیزانند)
با این اوصاف بعید میدانم اتحادیه تحت امر قرضاوی حملات به کردستان را محکوم نماید.
5-در آن کامنت گفته بودم که حتی در صورت محکومیت احتمالی، دلیل آن حقوق ملی کرد نیست و البته سخنان استاد عمر عبدالعزیز هم که در اجلاس بیان شده بر این نظر صحه مینهد.
ایشان که در یکی از کامنتها به عنوان نماینده علمای کردستان معرفی شده است(البته از اتحاد علمای اسلامی کردستان برای شرکت در اجلاس دعوت نشده بود و آنها اعتراض کتبی خود را به اتحادیه اعلام کردند) در این اجلاس به این دلیل خواستار خاتمه حملات شده است:
" وى همنین خواست که‌ از کشورهاى همسایه‌ کردستان خواسته‌ شود که‌ هرچه‌ زودتر حمله‌ به‌ مناطق مرزى را پایان دهند زیرا که‌ باعث آواره‌ و بى خان و مان شدن صدها خانواده‌ کردستان شده‌ است."
6-اینجانب در پیگیریهای خود نتوانستم مستنداتی از چنین محکومیتی بیابم، و با این وجود آنرا کاملا انکار ننموده ام. اما انتظار بیش از حدی نیست که دوستی که ادعای محکومیت حملات را داشته و یا مسئولین سایت(با توجه به شرکت جماعت در سطح بالا در اجلاس و اطلاع آنان از جزئیات مذاکرات و بیانیه نهایی) متن محکومیت را منتشر نمایند.
7-بنده به همان ابراز نگرانی هم راضی بوده و افق محکومیت را بسیار دوردست میدانم.
8-اگر بی احترامی و اسائه ادبی صورت گرفته باشد؛ ابتدا از جانب آنانی بوده است که خون پایمال شده 182هزار انفال شده غیر نظامی مسلمان کرد را (کودکان زنده به گور شده و زنان مورد تجاوز قرار گرفته و دختران فروخته شده به مراکز فساد عربی را)، چهار هزار مسجد ویران شده کردستان را(لابد مسجد ضرار بوده اند) و... هیچ انگاشته و حکم بر برائت و شهادت صدام دادند و حتی به عادت مالوف به خود زحمت ندادند که بگویند: "و لا نزکی علی الله احدا"
راستش را بگویم هر وقت که ضاری را میبینم تهوع و اشمئزاز کمترین واکنش ناخواسته منست؛ چون در گوشه دیگری از ذهنم تصویر نوزاد بی جان عمر خاور حلبچه حک شده است.
در مقایسه با آن بی حرمتیها و آن بی ادبیها ؛ نظر قبلی من نه تنها بی ادبی نیست، بلکه از یک کمرویی و خجالتی بودن بیمارگونه رنج می برد و نیازمند صراحت بیشتری است.
فراموش نکنیم که
"لا یحب الله الجهر بالسوئ من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما" نسائ/148
9-ضمن سپاس از دلسوزی و صداقت دوستمان باز هم تکرار میکنم: بدبینیم را ببخشید. ولی دوست دارم متن رسمی محکومیت را بخوانم.

36
بدون‌نام
1389/04/18

در پاسخ به ابراز تردید اینجانب نسبت به اظهار نظر یکی از کاربران و ادعای محکومیت حملات ایران و ترکیه به کردستان عراق توسط اتحادیه جهانی علمای مسلمین، سرور عزیزی نظری بدین شرح نوشته اند:
"نورچشمم همه ی ما از حریم شکستن چه مرز کشور باشد یا قوم ویا خانواده وحتی یک نفر ناراحتیم ولی این نباید سبب جسارت و بی حرمتی به دیگران وخصوصا افراد دلسوزی مانند این عزیزان شود امیدوارم در اظهار نظراتمان در عین صراحت ادب را نیز مراعات کنیم"
در پاسخ به نگرانی ایشان نسبت به آنچه عدم رعایت ادب و بی حرمتی خوانده اند؛ ذکر این موارد را لازم میدانم:
1-بعید میدانم در جلسه این اتحادیه با حضور نائب رئیس پیشین اتحادیه(آیت الله تسخیری) و معاون شیخ یوسف قرضاوی و نائب رئیس فعلی آن( آیت الله واعظ زاده خراسانی) حملات ایران به کردستان عراق محکوم شود.
2-بعید میدانم در جلسه ای که در استانبول تشکیل شده است؛ کسی جرات محکومیت رسمی حملات ترکیه به کردستان عراق را داشته باشد.
3-بعید میدانم در جلسه ای که در آن شیخ حارث ضاری رئیس هیئت علمای مسلمین عراق و تئوریسین اصلی مذهبی جنایات بازماندگان بعث و القاعده در این کشور و دشمن شماره یک حقوق ملی کردها از منظر دینی در این کشور حضور داشته و با رای بالاتر از استاد پیرانی به عنوان عضو هیئت امنا انتخاب شده است، بجز با لحاظ آن دو قیدی که در کامنت اول گفته ام؛ حملات ایران و ترکیه محکوم شود.
جالب است بدانید شیخ ضاری که ازسوی گروههای اصلی مسلح مقاومت عراق به عنوان مسئول پروژه سیاسی مقاومت در مرحله مقاومت و پس از آزاد سازی عراق انتخاب و معرفی شده است، در جریان محاکمه علی حسن مجید (علی شیمیایی)؛ به نزد رغد (دختر صدام، که با توجه به قتل شوهرش توسط علی شیمیایی از او دل خوشی نداشت) رفت و در نتیجه تلاشها و میانجیگری او بود که رغد حاضر شد رضایت دهد که علی شیمیایی را پس از اعدام در جوار مزار صدام دفن نمایند. تا کلکسیون قهرمانان شهید در کنار هم تکمیل شود و مقبره خانوادگیشان میعادگاه عاشقان مقاومت اسلامی و میهنی عراق گردد!
4-هیچ وقت فراموش نمیکنم که شیخ قرضاوی در اولین خطبه جمعه پس از اعدام صدام چگونه اورا تا حد یک شهید قهرمان اسلامی ستود و از اعمال خیر و نیات خالصانه او گفت و بر جای خدا نشست و فتوا داد که صدام اکنون در بهشت است و اگر حقی هم از کسی ضایع کرده باشد؛ خداوند آن قربانیان احتمالی را راضی میکند که در قیامت از حق خود بگذرند!( از دوستانی که تقریبا تمام نوشته ها و خطبه های قرضاوی بجز این خطبه او را ترجمه و منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده اند، خواهش میکنم با ترجمه و انتشار متن کامل آن خطبه؛ به شفاف سازی فضا کمک کرده و اعلام موضع های پس از آن را برانگیزانند)
با این اوصاف بعید میدانم اتحادیه تحت امر قرضاوی حملات به کردستان را محکوم نماید.
5-در آن کامنت گفته بودم که حتی در صورت محکومیت احتمالی، دلیل آن حقوق ملی کرد نیست و البته سخنان استاد عمر عبدالعزیز هم که در اجلاس بیان شده بر این نظر صحه مینهد.
ایشان که در یکی از کامنتها به عنوان نماینده علمای کردستان معرفی شده است(البته از اتحاد علمای اسلامی کردستان برای شرکت در اجلاس دعوت نشده بود و آنها اعتراض کتبی خود را به اتحادیه اعلام کردند) در این اجلاس به این دلیل خواستار خاتمه حملات شده است:
" وى همنین خواست که‌ از کشورهاى همسایه‌ کردستان خواسته‌ شود که‌ هرچه‌ زودتر حمله‌ به‌ مناطق مرزى را پایان دهند زیرا که‌ باعث آواره‌ و بى خان و مان شدن صدها خانواده‌ کردستان شده‌ است."
6-اینجانب در پیگیریهای خود نتوانستم مستنداتی از چنین محکومیتی بیابم، و با این وجود آنرا کاملا انکار ننموده ام. اما انتظار بیش از حدی نیست که دوستی که ادعای محکومیت حملات را داشته و یا مسئولین سایت(با توجه به شرکت جماعت در سطح بالا در اجلاس و اطلاع آنان از جزئیات مذاکرات و بیانیه نهایی) متن محکومیت را منتشر نمایند.
7-بنده به همان ابراز نگرانی هم راضی بوده و افق محکومیت را بسیار دوردست میدانم.
8-اگر بی احترامی و اسائه ادبی صورت گرفته باشد؛ ابتدا از جانب آنانی بوده است که خون پایمال شده 182هزار انفال شده غیر نظامی مسلمان کرد را (کودکان زنده به گور شده و زنان مورد تجاوز قرار گرفته و دختران فروخته شده به مراکز فساد عربی را)، چهار هزار مسجد ویران شده کردستان را(لابد مسجد ضرار بوده اند) و... هیچ انگاشته و حکم بر برائت و شهادت صدام دادند و حتی به عادت مالوف به خود زحمت ندادند که بگویند: "و لا نزکی علی الله احدا"
راستش را بگویم هر وقت که ضاری را میبینم تهوع و اشمئزاز کمترین واکنش ناخواسته منست؛ چون در گوشه دیگری از ذهنم تصویر نوزاد بی جان عمر خاور حلبچه حک شده است.
در مقایسه با آن بی حرمتیها و آن بی ادبیها ؛ نظر قبلی من نه تنها بی ادبی نیست، بلکه از یک کمرویی و خجالتی بودن بیمارگونه رنج می برد و نیازمند صراحت بیشتری است.
فراموش نکنیم که
"لا یحب الله الجهر بالسوئ من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما" نسائ/148
9-ضمن سپاس از دلسوزی و صداقت دوستمان باز هم تکرار میکنم: بدبینیم را ببخشید. ولی دوست دارم متن رسمی محکومیت را بخوانم.

37
بدون‌نام
1389/04/19

سلام علیکم ورحمه الله
انتخات استاد پیرانی به عضویت هیات امنائ اتحادیه جهانی علمای مسلمین که مایه مباهات وافتخار هر اهل سنت ایرانی وبخصوص اعضای جماعت دعوت واصلاح ایران می باشد را به ایشان ودیگر علمای جماعت تبریگ گفته واز قادر متعال برایشان دعای خیر میکنیم.
هیئت اجرایی خراسان

38
بدون‌نام
1389/04/20

سلام ضمن آرزوی موفقیت برای استاد گرامی ؛ نظری داشتم و آن اینکه ایا امور جماعت دعوت و اصلاح مرتب و منظم است و استاد گرامی وقت اضافه دارند تا به مشغله جدی ای نیاز داشته باشند ایا امور تربیتی به خیر هستند ؟ به وجود نداشتن مسوول ، آیا استانها و برادران در استانهای مختلف بعد از چند سال حق دیدن ایشان را ندارند تا از ایشان فیض ببرند ؛ کثرت کار مانع سفر ایشان بود حالا چطور ؟ اگر همه امور مرتب بود و ایشان دارای جانشینی با ویژ گی های خود و یا به هرحال قابل پذیرش داشتند ایرادی نداشت اما با این وضع من از این انتخاب خیری برای دعوت نمی بینم . امیدوارم که من اشتباه کرده باشم و این نظر درست نباشد. حسن رودباری

39
بدون‌نام
1389/04/22

فرازی از بیانیه پایانی سومین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه

البیان الختامی لاجتماع الجمعیة العامة الثالثة للاتحاد العالمی لعلماء المسلمین

.....

فی الشأن العراقی:

.....

ثالثاً:

.....ویدعو الاتحاد العالم الإسلامی ولا سیما دول الجوار، إلى دعم الشعب العراقی فی مشروعه الوطنی الموحّد وعدم التدخّل فی مشکلاته الداخلیة وعدم تعریض المدنیین فی المناطق الحدودیة بوجه خاص للقصف العشوائی، وإلى المساهمة فی وضع الحلول لإعادة سیادته بالکامل وخروج المحتلّ وإعادة الأمن والاستقرار لهذا البلد العزیز.

40
بدون‌نام
1389/04/25

"نداء إلى الأمة الإسلامیة من اسطنبول"

الدکتور یوسف القرضاوی رئیس الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین:
وإننا هنا من مدینة اسطنبول مدینة الماضی المشرق والحاضر المتألق والجلال والجمال نوجه نداءً باسم الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین الذین حضروا من أرجاء العالم من جاکرتا إلى الرباط لیشارکوا فی جمعیتهم العمومیة الثالثة، نوجه نداءً إلى الأمة الإسلامیة کلها بما یأتی:
...
...
5- وإننا ندعو الشعب الترکی بکل أجناسه وتیاراته الدینیة والسیاسیة والأیدیولوجیة أن تقف صفًا واحدًا فی مواجهة التحدیات وأن یعملوا على إبطال المکاید والتآمرات التی تعوق التوجهات الإصلاحیة الإیجابیة التی تقوم بها حکومة أردوغان.

وإننا ندعو بکل قوة العلمانیین واللیبرالیین والیساریین وغیرهم أن یجعلوا أمتهم فوق أحزابهم وأن یستنکروا معنا الأعمال الإرهابیة التی یقوم بها ما یسمى حزب العمال الکردستانی ویذهب ضحیتها الأبریاء من الأطفال والنساء والشیوخ وغیرهم من المدنیین ، وإن القرآن الکریم لیحذرنا من قتل النفس بغیر حق: ((من قتل نفسا بغیر نفس أو فساد فی الأرض فکأنما قتل الناس جمیعا)) ویقول الرسول الکریم : «لزوال الدنیا أهون على الله من قتل امرئ مسلم بغیر حق».

إن من حق ترکیا أن ینعم أهلها بالأمان والاستقرار حتى تستطیع أن تبنی وتجدد وأن الذین یقومون بأعمال العنف والإرهاب یخدمون أعداء الأمة کی تعوق مسیرة البناء والإصلاح.
.....
یوسف القرضاوی

رئیس الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین
متن کامل را در آدرس زیر بخوانید:
http://islamtoday.net/albasheer/artshow-12-135230.htm

41
بدون‌نام
1389/04/25

"نداء إلى الأمة الإسلامیة من اسطنبول"

الدکتور یوسف القرضاوی رئیس الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین:
وإننا هنا من مدینة اسطنبول مدینة الماضی المشرق والحاضر المتألق والجلال والجمال نوجه نداءً باسم الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین الذین حضروا من أرجاء العالم من جاکرتا إلى الرباط لیشارکوا فی جمعیتهم العمومیة الثالثة، نوجه نداءً إلى الأمة الإسلامیة کلها بما یأتی:
...
...
5- وإننا ندعو الشعب الترکی بکل أجناسه وتیاراته الدینیة والسیاسیة والأیدیولوجیة أن تقف صفًا واحدًا فی مواجهة التحدیات وأن یعملوا على إبطال المکاید والتآمرات التی تعوق التوجهات الإصلاحیة الإیجابیة التی تقوم بها حکومة أردوغان.

وإننا ندعو بکل قوة العلمانیین واللیبرالیین والیساریین وغیرهم أن یجعلوا أمتهم فوق أحزابهم وأن یستنکروا معنا الأعمال الإرهابیة التی یقوم بها ما یسمى حزب العمال الکردستانی ویذهب ضحیتها الأبریاء من الأطفال والنساء والشیوخ وغیرهم من المدنیین ، وإن القرآن الکریم لیحذرنا من قتل النفس بغیر حق: ((من قتل نفسا بغیر نفس أو فساد فی الأرض فکأنما قتل الناس جمیعا)) ویقول الرسول الکریم : «لزوال الدنیا أهون على الله من قتل امرئ مسلم بغیر حق».

إن من حق ترکیا أن ینعم أهلها بالأمان والاستقرار حتى تستطیع أن تبنی وتجدد وأن الذین یقومون بأعمال العنف والإرهاب یخدمون أعداء الأمة کی تعوق مسیرة البناء والإصلاح.
.....
یوسف القرضاوی

رئیس الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین
متن کامل را در آدرس زیر بخوانید:
http://islamtoday.net/albasheer/artshow-12-135230.htm

42
بدون‌نام
1389/05/10

به نام خدا
با نظرات و پیشنهادات استاد سلیمی موافقم.

43
بدون‌نام
1389/05/25

باسلام وتشکر فراوان
کاش اسم همه سی نفر انتخاب شده را می نوشتید ونحوه ارتباط با آنها را نیز می گفتید.
باتشکر

44
بدون‌نام
1389/05/25

برادر گرامی
نکات مورد اشاره شما متین است.
ولی از نقطه ای باید شروع کرد. در حرکت اول نباید افراد وحکومتها را مستقیما مورد حمله قرار داد. البته بایستی در حد توان این هیئت خود را مستقل از حکومتها کند. ولی شکل گرفتن این هیئت شاید بعنوان هرم بازدارنده ای در حوادث آتی باشد. حداقل بعضی موارد را حل وفصل نماید.